
Pokud máte zájem stát se uživatelem sociální služby, kterou poskytujeme, zveme Vás k návštěvě našeho zařízení. Při první návštěvě Vás bude pracovní tým informovat o službě, kterou nabízíme a také o cenách za poskytovanou službu dle sazebníku úhrad, zároveň budeme zjišťovat Vaše požadavky, očekávání, schopnosti a dovednosti. Jednání se mohou účastnit i rodinní příslušníci nebo Váš opatrovník. Máte možnost si prohlédnout celý areál Domova (např. venkovní prostory, ubytování atd.). Náš odborný personál Vás seznámí s ošetřovatelskou péčí, dále získáte informace o aktivizačních a výchovných činnostech.
Pokud se rozhodnete naši službu využít, bude Vám předán formulář Žádost o přijetí, lékařský posudek a poradíme, jak postupovat dál. Zodpovíme Vám všechny Vaše dotazy. Dále Vás budeme též informovat o tom, jaké doklady bude nutno v případě kladného vyřízení Vaší žádosti před nástupem doložit.
Pokud se jedná o zájemce, který dovršil 18 let, může se jednat například o tyto doklady:
U nezletilého zájemce požadujeme:
K vyplněné a podepsané žádosti přiložte Rozhodnutí o přiznání příspěvku na péči, popřípadě uveďte, zda máte o příspěvek zažádáno.
Doporučujeme nejdříve si telefonicky domluvit Vaši návštěvu u sociální pracovnice na telefonním čísle 737 491 401 nebo 606 616 580. Vyhnete se tak možným nepříjemnostem s případnou nepřítomností na pracovišti.
V případě kladného vyřízení žádosti, budete informováni o možném termínu nástupu. Sociální pracovnice pro Vás připraví návrh smlouvy o poskytnutí sociální služby, který s Vámi projedná a nejpozději v den nástupu dojde k samotnému podpisu této smlouvy.
V případě, že nebude v dané době k dispozici volné místo, bude Vaše žádost zařazena do evidence žadatelů o sociální službu.
Domov při odmítnutí zájemce o sociální službu postupuje v souladu s § 91 odst. 3 zákona o sociálních službách, odmítnout uzavřít smlouvu o poskytování sociálních služeb může pouze, pokud:
Pokud nebudete s něčím v našem Domově spokojeni, budeme rádi, když nás na to včas upozorníte. Své připomínky a stížnosti můžete podat písemně, ústně, prostřednictvím druhé osoby či anonymně jak u sociální pracovnice, tak i ostatních zaměstnanců včetně ředitele Domova, případně je můžete vhodit do schránky, která je k tomuto účelu umístěna v recepci Domova. Více je o podání stížnosti a jejím vyřízení uvedeno ve vnitřní směrnici k podávání stížností, která je dostupná na všech odděleních.
. . . naším cílem je pomocí odborných psychologických, pedagogických, sociálních, lékařských znalostí a vědomostí odpovídající úrovni dosaženého rozvoje vědeckého poznání, vytvořit klientům Domova, takové optimální podmínky, které vedou k rozvoji, úpravě a zpevnění jejich schopností a dovedností.
Služba poskytovaná v Domově pro osoby se zdravotním postižením Milíře, příspěvková organizace je stanovena především v § 48, § 36 a § 37 odst. 2 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách v platném znění a dále v prováděcí vyhlášce č. 505/2006 Sb., (dále prováděcí vyhláška). Ubytování a strava je poskytována za úhradu v souladu s prováděcí vyhláškou.
ubytování - úklid, praní a drobné opravy ložního a osobního prádla a ošacení, žehlení.
zajištění celodenní stravy odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování, minimálně v rozsahu 3 hlavních jídel.
pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek; pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík; pomoc při vstávání z lůžka, uléhání, změna poloh; pomoc a podpora při podávání jídla a pití; pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním i vnějším prostoru.
pomoc při úkonech osobní hygieny; pomoc při základní péči o vlasy a nehty; pomoc při použití WC
pracovně výchovná činnost; nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností; vytvoření podmínek pro zajišťování přiměřeného vzdělávání nebo pracovního uplatnění; volnočasové a zájmové aktivity
podpora a pomoc při využívání běžně dostupných služeb a informačních zdrojů; pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporující sociální začleňování osob
socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob
pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů
poskytnutí informace směřující k řešení nepříznivé sociální situace prostřednictvím sociální služby; poskytnutí informace o možnostech výběru druhu sociálních služeb podle potřeb osob a o jiných formách pomoci, například o dávkách pomoci v hmotné nouzi a dávkách sociální péče;
poskytnutí informace o základních právech a povinnostech osoby, zejména v souvislosti s poskytováním sociálních služeb, a o možnostech využívání běžně dostupných zdrojů pro zabránění sociálního vyloučení a zabránění vzniku závislosti na sociální službě, poskytnutí informace o možnostech podpory členů rodiny v případech, kdy se spolupodílejí na péči o osobu
formou zvláštní ambulantní péče poskytované podle § 22 písm. d) zákona č. 48/1997 Sb. prostřednictvím zdravotnického zařízení;
jde-li o ošetřovatelskou a rehabilitační péči především prostřednictvím svých zaměstnanců, kteří mají odbornou způsobilost k výkonu zdravotnického povolání.
V příspěvkové organizaci je v souladu s § 48 odst. 4 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, vykonávána ústavní výchova.
Část komplexní rehabilitace, která využívá specifické diagnostické a léčebné metody a činnosti při léčbě jedinců s fyzickým i psychickým postižením. Je zaměřená na trénink aktivit, vedoucích k soběstačnosti, samostatnosti a zvýšení kvality života klienta.
Je založena na předpokladu, že zapojení postiženého jedince do cílené a smysluplné činnosti podporuje jeho mentální a fyzické funkce, celkovou pohodu a vede ke zlepšení zdravotního stavu.
Výše úhrady za poskytované služby je stanovena podle vyhl. č. 505/2006 Sb. v platném znění. Uživatel hradí za poskytované služby úhradu za ubytování a celodenní stravu, včetně nákladů s tímto spojených – sazebník úhrad.
Po úhradě nákladů za ubytování a stravu musí zůstat uživateli alespoň 15 % z jeho příjmu (dle zákona č. 108/2006 Sb. § 73, odst. 3). Při ohlášeném pobytu mimo domov (např. pobyt v rodině, hospitalizace ve zdravotnickém zařízení apod.), náleží uživateli tzv. „vratka“.